måndag 9 februari 2015

Längtar till helgen

Jobbat på nya jobbet hela helgen, mycket att ta in, nya personer, intryck, arbetsuppgifter, påfrestande för sinnet, men också kul och utmanande. Hur som helst har jag minihelg nu, ledig imorgon innan det är dags att jobba igen. Och kommande helg är jag tredagsledig! Underbart!! Alla hjärtans dag och allt även om jag inte brukar fira det nämnvärt så ska jag ge det en chans i alla fall. 

Smygstartar redan på fredagkväll men en mini alla hjärtans dag med världens bästa vän, ja Petra såklart. Det blir middag på aptit; hälleflundra med skummad champagne, kan inte bli bättre!! Och efterrätten har jag också redan bestämt mig för, blir chokladfondant med hjortron och vaniljglass som den hängivna chokladfantast jag är! Efter middagen är det äntligen dags! Dagen vi väntat på sedan jag köpte böckerna i new york och sträckläste dem på en strand i kroatien 2012. Fifty shades of grey! Kanske den mest överreklamerade filmen genom tiderna men det återstår att se. Följt av drinkar. Förväntningarna ryker ut genom fönstret redan! 

Officiella alla hjärtans dag spenderas med blivande mannen i göteborg på dagen, bröllopsmässa under förutsättning att han är frisk tills dess. Kvällen är ännu obestämd, restaurang eller mysig hemmakväll, vi får se. 

I alla fall, minihelgen firades in med skön promenad i vackert, vårigt och lite varmare väder


Följt av hälsosam snabbmat: gryta gjord av savoykål och cannellinibönor och till det lammkorv med hög kötthalt. Me like! Ser bränt ut men det var det inte


Följt av skummbad med en bok


Sen: te och film!

Ha det fint! Det har i alla fall jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar