tisdag 10 februari 2015

Ljuva lediga dag!

Älskar lediga dagar! Så skönt att bara få mysa och rå om sig själv. Idag var Henke hemma sjuk så fick rå om honom med. Och det faktum att solen brhagade visa sig under förmiddagen gjorde ju inte dagen sämre direkt. Efter att jag vaknat av mig själv låg jag kvar i sängen och drog mig en stund med en kisse på magen, mys, innan jag gav mig up på promenad i vårsolen. Tog svängen förbi reko på hemvägen och köpte med mig en glutenfri och grönsaksfylld fralla, en proteinbomb och en juice gjord på blåbär, mango och havremjölk. Älskar reko, bästa stället i stan för lediga dagar! 

Har varit lite huslig under dagen. Bakat mitt bröd, med chiafrön denna gång, och gjort en hälsoboostdryck av ingefära, honung och citron att ta en shot av varje morgon för immunförsvaret. Fick receptet av en arbetskamrat på ortopedavdelningen. Tack Anna! Mellan varven och i väntan på att brödet ska bli färdigt i ugnen och drycken ska kokas klart osv så passade jag på att kura upp i min läshörna och läste ut Gone Girl, hyr den på apple TVn strax och myser i soffan med min sjukling framför den Nästa bok blir wild av Cheryl Strayed! 

Skön ledig dag! Ha det fint gott folk 

Ser mest ut som spya eller misslyckad havregrynsgröt

Men resulterar i grovt, gott hembakat bröd

Hälsoboost ready to burn my throat

Förväntansfull!

Testing



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar