tisdag 3 februari 2015

Ny månad, nytt jobb, ny förkylning

Februari är här, sjukdomarnas högtid! Och visst är det så! Igår började jag mitt nya jobb som sjuksköterska på en stroke och neurologiavdelning. Spännande att se något nytt, bredda kompetensen och träffa nya människor. Men... Igår, första dagen på nya jobbet, vaknade jag och kände att en förkylning var på gång. Gick ändå till jobbet eftersom jag kände mig tilltäckligt pigg för det och det gick bra. Mycket nytt, många intryck. Dock blev förkylningen värre under kvällen, frös som tusan, gick och la mig tidigt och somnade som en stock intill henke. 
Idag på morgonen var jag ännu sämre. Tungt huvud, snorig och täppt om vartannat, ont i halsen och hes, inte alls pigg med andra ord. Blev till att sjukanmäla sig. Så typiskt! Oavsett vilket så ät onsdag och torsdag lediga dagar på mitt schema så då har jag tre dagar att kurera mig så förhoppningsvis är jag frisk nog att jobba igen på fredag! 

Tänkte läsa lite nu, eller sova en stund till. Just nu läser jag gone girl av Gillian Flynn. Har en period där jag föredrar att läsa på engelska. Har även beställt lite nya blcker som väntas levereras idag om jag har tur, annars någon dag i veckan. Har beställt en box med alla pretty little liars böckerna, en graviditetsbok (nej inte gravid, var mest ett infall, ni vet den boken som alla gravida läser i amerikanska filmer; what to expect when you're expecting) och sen wild av Cherul Strayed, boken bakom filmen som jag berättade om för några inlägg sedan. Hur som helst, ha en bra dag kära ni. Och tänkt på snoriga lilla jag när ni roar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar