fredag 23 januari 2015

Att inte veta vad man vill och att ångra sig igen

Det klassiska problemet för mig. Problemet grundar sig i att jag egentligen vill för mycket. Jag vill göra allt, gärna felfritt och problemfritt. Och när jag väl tror mig veta vad jag vill så krävs det inte mycket för att jag ska ångra mig. Just nu håller hela mig vilja och mina tankar på att vrida sig åt ett annat håll, kanske ett mindre fantastiskt alternativ men det är ändå ett alternativ och det är fortfarande fantastiskt. Kryptiskt det blev. 

Igår var jag och henke på palladium och såg filmen wild med reese witherspoon. Gillade filmen riktigt mycket. Den var på något vis inspirerande. Jag skulle aldrig våga göra en sådan vandring även om jag ibland tror att det skulle vara bra för mig. Att spendera så mycket tid med mig själv att jag hade kunnat bli galen. Att tvingas möta allt som finns där under och att vara tvungen att ta itu med problemen på egen hand. Att finna mig själv någonstans längs vägen. Att bevisa något för mig själv. Jag tror att jag behöver det.

Idag är jag ledig, hela helgen med för den delen. Känns skönt. Igår var en ledsen dag och t.o.m en på jobbet kommentera det. Annars brukar jag kunna dölja mina dippar rätt bra på jobbet. Ska iväg en stund och mysa med svägerska och brorsbarn, för att senare möta upp bästis Petra, träna och sedan ha myskväll med filmer, hämtmat osv. Energipåfyllning. Kan fan inte gå runt och deppa hela livet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar