tisdag 12 augusti 2014

Backpacking utvärdering

Att tågluffa är ett roligt, billigt, intressant och spännande sätt att se sig omkring i världen. Men det var också oerhört påfrestande och obekvämt med jämna mellanrum. Jag är glad att jag fullföljde denna dröm och att henke ville följa med mig. Jag skulle rekommendera alla som haft tanken på att det och gillar att resa på ett mindre bekvämt sätt att göra detta! 

Tre veckor var rätt lagom för oss, vi hann se mycket men ändå börja längta hem 

Bästa ställena:
1. Paris
2. München
3. Berlin
4. Milano
5. Venedig
6. Rom
Vilket är lite konstigt eftersom vi båda såg mest fram emot Rom och båda blev så besvikna, synd. Kan dock tänka mig att åka tillbaka dit vid en annan tid på året, på ett bekvämare sätt för att ge staden en chans till. Plus att allt höll på att renoveras när vi var där, både colosseum, fontana di trevi, spanska trappan osv. 

Nu dags att planera kommande resor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar