torsdag 14 augusti 2014

En ny start

Efter sommarens äventyr är det dags att återgå till verkligheten. Det funkar inte att leva på pasta, pizza och gelato längre. Har ådragit mig en charmig muffintop under sommaren. Som underligt nog inte stör mig särskillt mycket men som ändå inte bör stanna där. Träningen har kickats igång igen och för första gången på länge känns det kul att gå till gymmet igen. Jag behövde nog detta uppehåll för att finns motivationen igen och semestern för att samla ny energi. 
I tisdags var det rygg och axlar som stod på schemat, igår (som för övrigt var min födelsedag, 23 år ung, 19 i sinnet dock) var det bröst och ben som gällde. Och idag har jag knappt kunnat komma ur sängen på grund av en fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen men främst i benen, men när benen ändå mjukats upp lite traskade jag gladeligen för ett dubbelpass med cx och spinning. Cx var dock fruktansvärt, där kändes det hur  sommarens vila påverkat kroppen. Det var otroligt jobbigt! Spinningen däremot gick som en dans! 

Och på lördag ska jag testa på Xtremefit, läskigt och spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar