tisdag 9 april 2013

Frukostfantast

När jag var yngre avskydde jag frukost, mådde alltid illa på morgonen. Numera älskar jag frukost! Förutsatt att jag sovit ordentligt, annars mår jag fortfarande illa.
Mina frukostvanor skiljer sig lite beroende på om jag jobbar dag/är i skolan eller om jag är ledig/jobbar kväll. Om det är tidig morgon som gäller då blir det två frukostar, en hemma och en på jobbet. Förbereder all mat kvällen innan så att jag kan sova längre på morgonen. Till alla frukostar ingår massa vatten.

Sovmorgon
Havregrynsgröt med linfrön, hallon, blåbär, gojibär, mjölk. Ett kokt ägg.

Fruktsallad med keso eller kvarg, ett ägg

Smoothie på naturell yoghurt, kvarg, frukt och bär, proteinpulver, kokt ägg till.

Rågbröd med skivat ägg, frukt, grönt te

Äggröra på 2 ägg och lite mjölk, tomater, knäckebröd med kalkon

Dinkelpannkakor med hallon och blåbär, kokt ägg

Dinkelvåfflor med hallon och blåbär, kokt ägg

Tidig morgon
2 st finn crisp (surdegsknäcke av råg) med skivat ägg på.

Naturell yoghurt, kvarg, linfrön, hallon, blåbär, mango

Keso med skivad banan

Over night oats på havregryn, kvarg, naturell yoghurt, lite mjölk, kanel, frön och mango

Mm sugen på frukost nummer två för dagen! Hoppas ni alla får en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar