måndag 8 april 2013

Det där med att prioritera

Ständigt, vart jag än kommer, så finns det alltid någon som ska kommentera sin vikt, och det är alltid åt det negativa hållet. Men gör något åt det då istället för att sitta i fikarummet och gnälla samtidigt som de klämmer i sig en bulle!

De vanligaste ursäkterna jag hör är "jag hinner inte träna" eller "jag är för trött" sen finns det massor av andra ursäkter också men ingen har någonsin sagt "jag är för bekväm för att träna". Det handlar inte om tidsbrist, har man tid att sitta framför tv:n 3-4 timmar varje kväll då har man för tusan tid att träna! Man får ju prioritera sin tid. Är man inte nöjd med sin kropp så mår man inte bra, gör något åt det! Livet är för kort för att tycka illa om sin kropp, du väljer själv hur du vill se ut!

Är du inte van vid att träna så börja lätt men att byta ut två tv-kvällar i veckan mot att gå till någon form av träning, spring, spinn, gymma, gruppträning, dans vad som, det du gillar! När du sedan hittat träningslusten och kroppen ställt in sig på nya vanor (tar ca. 4 veckor) så kan du öka och lägga till om du vill. Men kom ihåg att två träningspass i veckan är 200% bättre bättre än inget pass i veckan.
Som den träningsälskare jag är så har jag ett tv-program i veckan som jag ser på, resten kan jag prioritera bort. Min hälsa är viktigare än tv-program.

Den bästa motivationen får jag genom att se resultat. Motivationen som leder till resultat får jag från bloggar och träningsrelaterade instagrams. Och affirmationer såklart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar