söndag 25 november 2012

Söndagkväll

Har visst inte skrivit sedan i torsdags. Har haft fullt upp sen dess känns det som. Fredagen spenderades med att plugga som vanligt, skrev klart mina delar på bakgrunden till c-uppsatsen hyfsat, sen träffade jag Sanna för lite träning, dubbelpass spinning/CX blev det. Kände hur trött min kropp var efter torsdagen spinningpass där jag gav allt jag hade och intruktören inte tillät annat än ordentliga svettbad. Så att jag inte kunde göra så mycket som jag skulle velat i fredags gjorde på så vis inte så mycket eftersom jag visste att det berodde på att jag gjort ett bra jobb dagen inne. På fredagkvällen ville henke lyxa till det lite så han bokade bort på båtsmannen där vi åt trerätters. Startade med stekt brieost, sparris och rostade brödsnitar till förrät, följt av grillad kalvfilé med klyftpotatis och chillibearnaise. och till slut pecankaka med hallon och vit choklad med vanlijsglass till. Hela menyn var sjukt god! Sen gick vi på bio och såg den nya bondfilmen. Lördagen börjades rätt tidigt för att vara en lördag med gymmet. Henke som är hyfsat frisk nu följde med och så körde vi styrka tillsammans. och sen vid tolv kom sjukskötersketjejerna för den årliga thanksgivingmiddagen. Så tillsammans lagade vi kalkon, sötpotatismos, hemlagad sås och tranbärssylt samt brysselkål. Och till efterrätt blev det Rebeccas citronpaj, vin och prat till det och det blev en riktigt trevlig kväll. Sen delade vi på oss, vissa skulle hem och andra spred ut sig på olika fester. Själv drog jag till Jane för lite utgång med henne, Petra och Karin. Kom hem med en julkula. På vägen hem träffade vi några random killar och tillsammans skulle vi ta skolfoto (hur det nu kom sig?) som nån kille instruerade om hur vi skulle stå innan han började fota med allas mobilkameror. Och nån golfkille anslöt sig till fotot och sen visade han några swing med sina golfklubbor, vart golfbollen hamnade vet vi inte, den for iväg längst storgatan. Kul kväll! Idag blev det en välförtjänt sovmorgon, en runda på stan och köpte nya ansiktsrengöringsprodukter och en julklapp. Åkte till svärföräldrarna och lagade mat åt dem och sen drog vi ner på julskylningen. Att gå på julskyltning i detta pissregnet var det sämsta beslutet i år, så vi gick hem och kröp ner i badet med tända ljus istället innan vi köpte hämtmat som åts framför Sex and the City!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar