måndag 15 augusti 2011

Hösten är här

När jag och H spenderade några härliga dagar på Öland tillsammans med Macke Och Linnéa satt jag en morgon på bryggan nere vid havet och bara tittade ut över vattnet, hade en känsla av att det var det sista av en riktig sommar jag skulle få se detta året. Det verkar mer och mer som om känslan hade rätt. Tittar jag ut nu ser jag regn, en grå himmel, kyla och regn, regn, regn. H är tillbaka på jobbet och jag är inne på mitt sista vecka på sommarjobbet, snart drar skolan igång med allt som hör till. Flytten närmar sig, så vi lever bland flyttlådor och allt som inte är 100% nödvändigt är, eller kommer snart att bli, nerpackat.
Förra veckan drog jag, mamma och Åsa (svägerska, fan vilket gammalt ord) till Ullared för att få annat i tankarna än att sommaren och semestern snart är över. Blev en hel del till nya lägenheten, allt för att få det att kännas lite bättre. Blev en taklampa och en golvlampa med samma skärm, gardiner, filtar, lite allmän köksinredning som bordstabletter, brödkorg, telåda osv. Och igår var jag, H och Henkes mormor på en spontan soffjakt, så nu är jag med soffa. I slutet av oktober anländer en härlig, mysig soffa till oss, schäslong i ena änden och ett så kallat "cosy-hörn" i den andra.

Just det, i lördags blev jag officiellt vuxen, usch.
Fick även då lägenhetsprylar, nya handdukar och badlakan, köksredskap, kuddar osv. stackars Henke som kommer att få leva i en väldigt lila lägenhet.. fast har bestämt mig för att begränsa det lila en aning, eftersom vi nu kommer att ha olika toaletter så ska inte det faktum att jag har lila badlakan och dylikt störa Henke eftersom dessa kommer att vara i mitt badrum och han får ha precis vilken färg han vill inne i sitt. Och att vardagsrummer kommer att ha lila gardiner, plädar, kuddar osv får han helt enkelt finna sig i eftersom han sa att jag får inreda precis som jag vill, hah! sovrummer däremot kommer inte att vara lila ner än vid de tillfällen då vi har våra lila lakan. Annars kommer sovrummet att gå i de färger det gör nu, vita väggar (tror jag det var, eller var det gråa?) med sängen i rotting, den brun/svarta hyllan med rottingkorgar, och svarta spetsgardiner i fönstret. Och sen Lasse Åberg-tavlorna. Hallen har jag inte tänkt på än.
Köket är vitt, ska troligtvis sätta svart plastfilm på kaklet och sen mina chilli-produkter till. sedan kommer vi ha ett barbord i köket, nya barstolar ska köpas någon gång i framtiden. och sen en likadan klocka på väggen som vi har nu i köket.

Och tredjerummet kommer fungera som pluggrum/gästrum/kattrum.

Enda felet är att lägenheten är så långt från centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar