tisdag 16 augusti 2011

Förberedelser inför skolan

Har förresten glömt nämna att jag skaffat min en fantastisk vit iPhone 4.

Har blivit mycket skrivande på sistone, men men, det finns ju tydligen folk som läser enligt den statistik jag kan se, synd att man inte kan se vilka som läser dock.

Hur som helst, idag har jag haft en ansvarsfull dag, i alla fall för att vara mig. Jag har diskat (se där ja, jag kan visst om jag vill) och jag har köpt mig en kalender inför kommande skolår. Fanns likadan som jag hade förra året och jag trivdes ju jättebra med den men det kändes lite tråkigt att ha en likadan detta året med, istället blev det en... neonrosa (?!). Var många år sen jag gillade rosa men denna var riktigt snygg och jag gillade den, plus att med den färgen är den ju lätt att hitta i min stökiga vardag.
Jag har även betalt min första iPhone-räkning.
Och jag har beställt all kurslitteratur som fattades inför det kommande skolåret. Eftersom päronens granne läser till sjuksköterska ett år över mig har jag fått låna en massa böcker av henne så när jag räknade mellanskillnaden mellan att köpa alla böcker och att bara köpa de böcker grannen inte hade så sparade ja 4000 spänn, inte illa pinkat va? Så nu längtar jag tills mina böcker anländer så jag får sitta och kika i dem och tjuvläsa lite. Hemskt att säga att jag faktiskt längtar en aning till skolan, skräckblandad förtjusning. Vet att hösten kommer bli djävulsk med medicinkurserna osv men vad gör man? även de måste ju avklaras. Till jul har jag gjort hälften av hela utbildningen, yeez.

OH! Sen har jag köpt nya kuddar till min nya soffa. Lovin it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar