onsdag 13 juli 2011

Iron Maiden m.m.

Var ett tag sen jag skrev nu, berott dels på ork och dels på att blogspot varit uppfuckat och svårt att logga in på vissa dagar.
Hur som helst har jag hunnit med en hel del, förrförra helgen spenderades i Göteborg med Henk, mina storebröder Adam & Kim och deras flickvänner Jessica & Åsa och Åsas syster och hennes man, blev dock lite uppdelat så jag och Henk umgicks mest med Adam & Jessica och de andra var med varandra, lite synd att inte alla kunde vara enade men det blir väl lätt så när det är många personer med olika viljor. Hur som helst blev helgen väldigt bra, kändes riktigt bra att umgås med Adam, inte så ofta vi gör det, riktigt härlig helg.
Vi började med att åka upp till gbg på fredagsmorgonen, jag, Henke, Adam och Jessica åkte tillsammans, vi parkerade våra väskor och bilen och tog sedan bussen (bussen i gbg? Vad hände med spårvagnarna?) till Liseberg där vi mötte upp Kim och co. Hann fastna i lisebergsbanan och höra jessica skrika "JAG DÖÖÖÖÖR!!" I Balder innan vi förlorade Henke och jessica till den trygga marken så jag och Adam fick åka själva. Sedan tog vi spårvagenen i Valand där det var Maiden-förfest, blev några öl innan vi drog till systemet för att köpa ännu mer öl inför den långa väntan i kön in till Ullevi. När vi sedan kommit fram till Ullevi fanns det ingen kö och vi fick hetsdricka ölen innan vi gick in, och väl inne köptes det ännu mer öl.
När vi kom in trodde vi att Iron maiden var nästa band ut på scen, men det visade sig att ytterliggare ett förband skulle spela så vi fick se även Sabaton, helst okej I guess.
Sedan var det dags för maiden, finns bara ett ord: Mäktigt.
Efter konserten köptes det bandtröjor och sedan begav vi oss mot ett uteställe där vi taggade ner med mer öl. Sedan blev det taxi hem.
Lördagen spenderades i Gbg-centrum, lite shopping och lunch. Henke erkände även att han kan tänka sig att flytta till Göteborg trots allt, äntligen ser han det jag ser ;) Vid 4-tiden var det dags att dra hemåt. Väl hemma i tråkiga Växjö blev det vin och grillat hos mamma och pappa.

En arbetsvecka gick förbi, sedan bar det av till Kalmar med katterna för en utställning, Lillan trivdes som fisken i vattnet, spännande och roligt att visa upp sig. Domaren bedömde henne som finaste sibiren hon sett den dagen men på grund av en felplacering fick vi inte gå vidare, annars hade vi haft chans till att gå vidare. Niko däremot hade en jobbig dag, åksjuk i bilen och sen ballade han ur totalt på utställningen, skrek och försökte rymma ur min famn, stackars liten ska inte behöva följa med på utställningar med, bara dumt att utsätta honom för det om han inte gillar det. Dock fick han ett pris för bäst i sin grupp, domaren sa att han hade ett underbart temperament (?!).

Och natten till idag var det premiär på den allra sista Harry-potter-filmen, självklart var jag där, tillsammans med Erica och Henke, kändes tomt när man gick ut från salongen, har läst alla böcker och ständigt väntat på nya filmer sen jag var 11, nu är allt bara... slut. Sorgligt med sant.

Well well, på Söndag lämnar jag landet för Berlin.

Har även bestämt mig för nästa års resmål: Rom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar