söndag 17 juli 2011

Hallo aus Berlin!

Halllo alles! Ich bin in ein hotel in Berlin mit Heinrich. Das wetter ist schlecht aber ich liebe die stadt. Morgen werden wir die Stadt näher kennen lernen und vielleicht besuchen den Fernsehturm.

Okej nog med tyskan, ännu är jag ingen Berlinare. Nie Berliner.

Började dagen men att åka hemifrån vid halv 4 på morgonen, färden bar av mot Trelleborg där färjan mot Rostock avgick vid 8.00. Vid 14.00 var vi framme i Rostock och sedan gick resan via Autobahn till Berlin, kruxet var att hitta till hotellet annars har allt gått smidigt. Hotellrummet är helt perfekt, jättefräscht, 1200 per person i en vecka, skitbilligt, rekommenderas starkt, hotellet heter Park Plaza, i Prenzlauer Berg, Berlin. Utifall att någon är intresserad av att besöka denna fantastiska stad.

Imorgon ska vi utforska staden lite mer, kanske besöka TV-tornet, titta närmare på muren eller ta spiraltrappan längst upp i riksdagshuset där utsikten tydligen ska vara enastående.

Ett problem är dock att jag saknar ihjäl mig efter mina katter..
Nu ska jag titta på lite hederlig, dubbad, tysk TV innan det är dags att släcka för dagen.

Schlaf gut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar