fredag 3 juni 2011

SOMMARLOV!!

Mitt första år som sjuksköterskestudent har äntligen nått sitt slut. Året har gått fruktansvärt fort och nu är det bara 2 år kvar.
Bedömningsunderlaget från praktiken är inlämnad, examinationsuppgiften är inlämnad, nu är det bara att jobba en sväng ikväll sen är allt över, men ser fram emot att jobba, trivs oerhört bra där.. Ska dessutom bjuda på hemgjorda blåbärsmuffins och en chokladask som tack för dessa veckor.

Sommaren ska jag spendera med att göra det jag vill utan att ha dåligt samvete över att skolan blir lidande. Eftersom jag inte ska jobba så överdrivet mycket så kommer jag dessutom ha tid att göra saker. Visserligen är det ganska enkla saker jag har tänkt mig men det känns ändå skönt att kunna göra det. Ska börja med att rensa ur min garderob, finns så mycket jag aldrig använder. Sen ska jag träna, träna, träna. Träningen har verkligen blivit lidande nu under praktiken när jag jobbar ca. 8 timmar 5 dagar i veckan, sen gått bredvid på sommarjobbet och sen skrivit examinationsarbete efter jobbet, sen åkt på en släng lunginflammation på det, hunnit träna hade jag säkert gjort, det är orken som inte räckt till.
Och för regniga dagar har jag planerat att kolla på sex and the city-serien igen.

Sedan blir det en tripp till Berlin, två planerade trippar till Göteborg, en med Erica och Petra och förhoppningsvis även Josse för att skrika sig hes på Liseberg, sedan en med Henke, mina bröder och deras flickvänner för att se Iron Maiden på Ullevi. Och har man tur så blir det även en sväng till Stockholm. Sen fyller jag 20, inte riktigt lika roligt men okontrollerbart. Har en känsla av att detta kommer att bli en bra sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar