måndag 4 april 2011

Tar kontroll

Idag har jag varit duktig, har tagit ansvar och kontroll över saker och ting i mitt liv. Till att börja med har jag efter noga överväganden valt att tacka nej till jobbet på 4:an på lasarettet. Jobbet innebar att jag inte skulle få något ledigt denna sommaren heller, och jag skulle inte få en enda vecka med ledigt med Henke, inte åka någonstans och inte få vila mig. Jobbade hela förra sommaren och pluggat som fan hela året och hela året i trean. Detta året har jag inte heller haft varken jullov eller några andra former av lov. Beslutet känna bra. Jag behöver ledigheten. Många har även påpekat att jag behöver ledigheten. Är skoltrött och känner mig mer eller mindre utmattad varje dag. Så nu får vi hoppas att jag får det andra jobbet jag sökt. Och idag har ytterligare en arbetsplats ringt och bokat intervju med mig, så jag har ytterligare en chans om nästa inte skulle funka. Och skulle även det skita sig har jag alltid resursen. Kan bara utöka mina arbetstimmar där så löser det sig.

Sedan har jag ringt Alvesta vårdcentral och fått information om mina fältstudier jag kommer att utföra där två dagar denna vecka. Känner mig nöjd med placeringen och det verkar vara en bra arbetsplats.

Om en timme ska jag dra till träningen. Ska testa afropowerdance för första gången i mitt liv, har hört att det ska vara väldigt kul så vi får väl se vad jag tycker.
Har även planerat in en premiärtur med cykeln för detta året. Plockade upp cyklarna ur förrådet igår, dammiga och fina efter den långa vintern. Nu kan jag äntligen börja cykla till skolan igen och slippa bli förbannad över att bussen inte är i tid och jag behöver inte anpassa mig efter vilka tider bussarna går. Jag kan åka hem från skolan precis när jag vill, härligt.

Och sen ska en sista blondering av håret ske denna vecka, sen är jag färdig. Ska dock ta en mörkare nyans så att jag slipper få platinablont hår.
Well well, hare gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar