onsdag 27 april 2011

Är det nu det vänder?

Har min otur börjat vända?
Efter månader av motgångar i form av skoltrötthet, dålig ekonomi, skitväder, brist på sommarjobb, brist på ny lägenhet osv verkar det vända. Ja allt förutom det med att hitta en ny lägenhet då vill säga.
Det är ju fortfarande inte världens roligaste att plugga men jag har kommit in i nya vanor och rutiner som verkar funka, fick idag beskedet att jag är godkänd i "det vårdande mötet"-kursen. Och denna vecka har jag skickat in ett examinationsarbete i "I patientens och familjens värld"-kursen och har idag läst på inför examinationsseminariet i samma kurs. Har även hunnit träna lite idag, blev dock inte så långt träningspass då jag efter en kvarts springande på löpbandet plötsligt kände en viss smärta i bröstet och fick avbryta. Dock försvann smärtan snabbt och förhoppningsvis var det bara en tillfällighet, har ju aldrig hänt tidigare.
Ekonomin är också mer stadig numera, Har lyckats jobba några pass i månaden så får lite lön som tillskott på studiebidraget. Henke har fått löneförhöjning och jag kommer att få löneförhöjning i maj eller juni.
Vädret har också vänt, har legat och pressat i solen flera dagar i rad nu, fått lite färg så nu smälter inte kanten på vita kläder ihop med min hud längre.
Sommarjobb har jag också numera, de ringde mig igår och erbjöd mig jobb, härligt.

Och på lördag är det valborg, party party ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar