torsdag 24 mars 2011

Gnällig

Har sökt sommarjobb på ett flertal ställen men förstahandsvalet är som vanligt lasarettet, dels för att jag redan jobbar extra där och dels för att det är det jag är mest intresserad av. När jag jobbade härom dagen och inte hade något att göra så gick jag in på landstingets hemsida, fick då syn på att om man inte hade blivit uppringd innan 31 mars så får man inget jobb och 31 mars närmar sig med stormsteg. Ringde dem för att dubbelkolla och får då svaret att ansökningstiden förlängts till sista maj så det är inte säkert att man får veta något förens då, och vem fan har tid att vänta på ett besked tills en vecka innan man börjar?? Och vilken jävla student om inte får ett enda förbannat öre under hela sommaren har råd att vänta på besked. Tänk om man inte får något? Hur fan ska man kunna betala hyror mat eller något överhuvudtaget? Så jag tackade ja till en intervju på ett annat ställe, mer säger jag inte förens jag vet om jag får jobbet eller inte. Erfarenheter erfarenheter.

Hur som helst så besår denna dagen av mental förberedelse inför ett examinationsseminarium som hålls i eftermiddag. Morgondagen består av den sista ångesten innan man lämnar in sitt examinationsarbete och ångesten efter att man lämnat in arbetet. Fruktansvärt. Men det måste gå så man kan röra sig vidare mot nästa kurs. Och efter den kursen är det praktik i 5 veckor och sedan sommarlov, fy fan vad skönt. Bara 10 veckor kvar. Efter imorgon har jag genomgått halva termin 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar