fredag 11 mars 2011

Fredag, ljuva Fredag

Började dagen med skola, underligt, har inte haft några lektioner sen måndag förra veckan. Ergonomi stod på schemat, höll på att somna flera gånger under lektionen, blev för mycket info på en gång efter ett så långt uppehåll. Är väldigt skoltrött, känner inte för någonting, har svårt att få mig själv att skriva arbetet vi ska skriva som examination. Har svårt att läsa de böcker vi ska läsa och jag känner mig allmänt omotiverad. Behöver ett lov. Så nu bestämmer vi att jag ska läsa denna helgen, inte pluggläsa utan läsa kurslitteraturen som om den vore skönlitteratur. Något måste ju fastna.

På vägen hem från skolan svängde jag förbi Konsum för att köpa lite lunch eftersom kylskåpet är tomt och jag totalt glömt bort matlådan som väntade på mig. Den lilla lunchshoppingen slutade med att jag köpte hem lite snacks inför ikväll, köpte lite hälsosammare snacks för att kompensera den onyttiga frukosten och halvfabrikatslunchen. Så det blev lite jordgubbar, inlagd vitlök, kronärtskockor och oliver från tapasbaren, keso att blanda ner frukt i, avokado (som jag egentligen inte tycker om) och nötter. Choklad hade vi redan hemma. Sen ska jag träna både spinning och bodypump i eftermiddag dessutom. Så kanske kan lätta lite på mitt samvete.
Plus att imorgon förmiddag blir det zumba, på söndag step och på måndag lite bodypump.

Oh by the way, har världens mysigaste kisse som ligger i min famn just nu, han har dock blivit mer än dubbelt så stor sen vi fick hem honom. Mattes lille plutt <3

ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar