fredag 4 mars 2011

eat pray love

Sitter och tittar på filmen eat pray love, det är andra gången jag ser den. På något sätt känner jag att jag kan identifiera mig med Huvudpersonen Liz. Visst, jag har aldrig varit gift och jag är inte 40+ men jag kan identifiera känslan av att inte känna sig själv, inte hittat sitt "ord". Jag känner mig själv i ett förhållande, jag känner mig själv anpassad till de killar jag haft ett förhållande med. Men jag känner inte mig själv som mig, jag har inte tagit mig den tid jag behöver för att lära känna mig själv som den jag är när jag är ensam, jag vet inte vad jag vill. Jag ångrar att jag började plugga igen direkt efter studenten. Som jag känner nu vill jag iväg, se världen, lära känna mig själv och se mina möjligheter. Att hoppa av universitetet eller ta ett studieuppehåll är dock inget alternativ, jag vill bli färdigutbildad så snabbt som möjligt. Jag kommer vara färdig innan jag hunnit fylla 21, då har jag fortfarande livet framför mig (om inte världen tar slut 2012 som det sägs).
Alla planer jag hade för mitt liv förändrades, jag beskyller ingen annan än mig själv, det var jag som aldrig tog steget och nu får jag leva med konsekvensen att mitt liv får vänta ytterligare 2½ år tills jag tar examen.

Ett urval av de planer jag hade en gång i tiden
x Tågluffa genom Europa
x Åka som au pair
x Flytta till Dublin under ett år
x Resa jorden runt
x Flytta till en annan stad för att studera, ta en akademisk examen
x Söka jobb för läkare utan gränser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar