torsdag 20 januari 2011

Framtidspanik

Är sjuk, hög på hostmedicin, huvudvärken har tagit en paus, fryser, har slocknat X antal gånger sen jag började dagens pluggande.

Hur som helst började jag tänka, och folk som känner mig vet att jag blir vrickad när jag tänker, jag kan sänka mig själv totalt när jag tänker.
Dagens tankar handlar om framtiden, vad jag vill göra med mitt liv. Innan jag tog studenten hade jag så många planer och drömmar, jag skulle resa jorden runt, flytta till Irland under ett år eller två, kanske åka som au pair, tågluffa genom Europa, road trip genom USA, plugga på universitetet. Det sista inträffade tidigare än förväntat och det känns som om hela livet flyger förbi mig när jag sitter med näsan i böckerna och tränger in fakta tills jag är så slutkörd att jag bara vill lägga mig på golvet och skrika och gråta. Samtidigt försöker jag klara mig utan några studielån, hade aldrig klarat det utan Henke, och även om paniken över att aldrig ha några pengar över ständigt hänger över mig så är jag tacksam för att Henke inte låter mig ta några studielån, då hade jag istället suttit med stora skulder att betala tillbaka vilket också hade kommit i vägen för livet.
Jag kommer ju knappast vara gammal den dag jag tar examen, kommer fortfarande vara 21, och kommer att fylla 22 två månader senare, jag har livet framför mig, men det finns ju ingen garanti på någonting, det är nuet som räknas, och i nuet lever jag inte.

Anyway, vill göra en förändring, ska klippa mig sista januari hos min frisör som befinner sig i Afrika just nu (se! hon lever). Funderar också på att byta hårfärg, bli ljusare kanske? risken är ju bara att man ser förjävlig ut, men kanske värt ett försök. Nej nu ska jag återgå till mitt icke-liv och fortsätta plugga.

//Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar