söndag 30 januari 2011

Underbar Söndag

Trodde det var omöjligt att uppskatta söndagar, men i mitt läge så kan man tydligen det just nu. Skrev tenta igår, så för första gången på ett halvår behöver jag inte känna mig pressad, har för tillfället ingen tenta att plugga inför. Var pensionär igår, gick och la mig vid 11 en lördagskväll, vaknade vid halv 11 idag på morgonen,sovit i 11-11½ timma, vaknar utvilad helt av mig själv, ingen förbannad väckarklocka, solen lyser och Henke håller om mig, kan det bli bättre?
Fortsätter morgonen med pannkaksfrukost, hälsoboostade dem med fullkornsdinkelmjöl och drack en jordgubbssmoothie till, fantastiskt gott. Därefter följe en promenad i solskenet, smet in på Brothers för att kolla på skjortor till Henke, sedan lite småhandel inför dagens lunch, ska laga Gulaschsoppa för första gången i mitt liv, tänka sig, jag lagar mat med kött i, händer inte ofta, bortsett från fisk då. Nu ska jag ha lite kvalitetstid med min älskade, ha de bra!!

Undertecknat en livsnjutare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar