fredag 24 april 2015

Svenska mästare

Jag har aldrig varit ett fan av lagsporter. Tror det grundar sig i den svenska skolidrotten. Där man blandas helvilt med personer (främst killar) som utövar sporter på fritiden, verkar ta skolidrottens matcher på fullaste allvar och är oerhört nedvärderande mot dem som inte är fullt lika bra på fotboll (eller vad det nu kan vara). Men är det så konstigt att man inte är lika bra eller kanske inte gör så bra ifrån sig om idrottslärarna kastar ut en boll och så är det bara att börja jaga den. Skolidrotten borde vara något kul och någon lärorikt, lite teori hade väl inte skadat? Jag menar när man jagar bollen, vem är vem? Målvakten har väl alla koll på, men vad gör en back till exempel? Inte konstigt att lagsporter inte är intressant om man aldrig lärde sig hur de verkligen fungerar och istället möttes av killarnas taskiga attityd. 

Meeeen, oavsett vilket. Igår kollade jag frivilligt på min första svenska hockeymatch (första någonsin var New York Rangers på madison square garden i new york). Den möjligtvis avgörande (som var avgörande) matchem om SM-guldet mellan skelleftetå och växjö lakers. Vi bjöd hem oss till marcus och linnea för grillkväll med hockey. Trevligt!


Och om någon har missat det så vann växjö!!!!!!!!!!!!!!! Precis det jag sagt hela tiden!!! Så fantastiskt jäkla härligt! Och på köpet så lärde jag mig lite om hockey. Efter vinsten utlovades cava hos svärföräldrarna så vi hoppade på våra cyklar och trampade uppåt. 


Trevligt!

Nu är det jobbhelg som väntar för hela slanten. Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar