måndag 23 februari 2015

När man vaknar och inte kan somna om

Brukar aldrig ha problem med att somna om i vanliga fall. Att sova är fantastiskt skönt och jag sover gärna länge på morgonen. Men det händer några gånger i veckan att jag vaknar redan vid 4-snåret. Eller ja vaknar och vaknar, blir väckt snarare. Av Niko. Som vill ha mat. 
Brukar dock somna om lika snabbt igen när jag återvänt till sängen. Men i morse gick det märkligt nog inte, tankar susade omkring i huvudet, whiskey in the jar av metallica spelades upp i huvudet varvat med take me to church av hozier, tankar flög omkring på jobbet, strokescheman och diverse tankar om helgens arbete, jag funderade över vilken typ av safari jag vill åka på i afrika och malarialäkemedel. Vilken frukist jag vill äta, om jag ska unna mig reko eller höra egen smoothie med havremjölk. Tankarna var överrallt. Efter någon timmes funderande somnade jag slutligen om för att sedan bli väckt av att handverkare bilar golv i lägenheten bredvid och i och med att det är betong så fortplantar sig ljudet och de skulle lika gärna kunnat bila inne i mitt sovrum. Huvudvärk och trött. Ingen bra start på min lediga dag. 

En treo senare ligger jag nu kvar i sängen och tänkte kika på dem där safariplanerna min hjärna funderade ut under natten. Nu du Henric! Nu ska jag minsann släpa ut dig på ytterligare ett äventyr! 

Ha en fin dag alla! Blir nog körsbärssmoothie till frukost! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar