fredag 2 januari 2015

Blandad start på 2015

Ser fram emot att undersöka vad 2015 har att erbjuda! Även om det startade på ett minst sagt obehagligt sätt genom av vi var nära att krascha med en mötande bil som skenat och kom farande över på vår körbana. Lyckligtvis inga skadade. Tänker inte dra igenom hela historien här. För lång plus att jag fortfarande är lite skakad av händelsen. 

Men... Dag 2 på det nya året, alltså idag gjorde jag något ovanligt för att vara mig. Jag stämde träff med Petra för att ge löpning en ny chans. Jag gillar ju som bekant inte att springa. Men såhär i blrjan på det nya åren så är det så ofantlugt mycket folk på gymmen och gruppträningspassen. Alla personer med nyårslöften kommer instormande för att sedan droppa av en och en. Gott folk, ta ett råd, börja inte träna som nyårslöfte. Gör det när du känner för det istället, oavsett tid på året. Så får ni större chans att faktiskt komma in på passen och få tillgång till redskapen på gymmet och det blir så sett lättare att hitta det ni gillar och då större chans att fortsätta.
Hur som helst. Är inte intresserad av att trängas på gymmet, väntar tills det är lite mindre folk, istället gav jag mig som sagt ut för att springa med Petra. Och tro det eller ej men det gick oväntat bra. Vi tog oss runt sjön trots regn och kraftiga vindar. Så pass bra att vi redan planerat en ny date för samma ändamål. 
Ännu oklart om det kan bli någon löpare av mig, det återstår att se! 

Före

Efter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar