söndag 14 december 2014

Ledig myshelg

Helgen har varit fin, varit tredagsledig vilket passar mig utmärkt!!
Fredagen tog jag mig en välbehövd sovmorgon innan jag och Petra möttes upp för att luncha på Reko, denna gång blev det pulled beef i wrap, supergod! Och lite shopping inför nyårsfest och ordnade julklappar och födelsedagspresenter osv. Och efter detta var det dags! Dagen jag väntat på var inne, dagen då jag kände mig redo och tillräckligt harmonisk för att börja träna efter 8 veckors uppehåll. Kickstartade med function, högintensiva intevaller, om man ändå ska köra så är det lika bra att köra ordentligt! Och i och med att jag var på massage i torsdags så mådde nacken finare än på länge så det gick bra. Var tungt som tusan men inte så tungt som jag räknat med efter alla veckors soffläge. Kvällen spenderades med film och mys med henke. 

Lördagen blev spontanbra, åkte hem till mamma och pappa på spontanlunch, vilket blev en tripp till gårdsby för att se på Luciafirandet och därefter köpte vi med oss mat och åkte hem till oss för att spela spel, och jag klådde pappa i TP, yay!! Enfaldig vinnare! 



Idag, söndag, tredje sovmorgonen, underbart!
Åkte och handlade mat till dagens bjudning. Farmor kom över till eftermiddagen, bjöd på vegetariskt idag. Spenat- och fetaostfyllda filopiroger, tomat- och zucchinigratäng, klyftpotatis och chilimarinerad ostronskivling. Blev bra, speciellt pirogerna. Efterrätten blev färska jordgubbar doppade i 70% choklad och kokos. 




1 kommentar: