måndag 1 december 2014

Jul på liseberg

Var sugna på roadtrip i lördags, så jag, Henke, Petra och Marcus packade in oss i bilen och rattade mot göteborg för en eftermiddag/kväll på jul på liseberg. Blev riktigt lyckat! Så mysigt med alla tända ljus. Riktigt kallt dock, men det hör egentligen till när det är julmarknad. Vi köpte oss varsin varm chokladmjölk med grädde och såg på isdansshowen, i år var det isdrottningen av H.C Andersen som hade satts upp, samma berättelse som frost är inspirerad av. 
Vi strosade omkring och kikade på alla utställare, jag klappade en get, vi köpte lite fudge, nötter och chokladdoppade mandlar innan vi begav oss till pariserhjulet och tog oss en tur, fantastisk vacker utsikt! 

Stelfrusna åkte vi sedan hemmåt några timmar senare. Eftersom vi var hemma så pass tidigt som halv 11-tiden och alla nöjda och glada (och vissa med överträffade förväntningar) ville vi inte skiljas åt, så vi gick hem till mig och henke och testade på nya TP som svärföräldrarna köpt. Bra mycket mer aktuellt än den urgamla upplagan vi har tagit över från min mormor och morfar. Jag och marcus, som annars alltid är på lag, delade på oss och istället körde vi killarna mot tjejerna. Med ett solklart vinnande team: tjejerna givetvis! 
Så pass trevlig kväll att vi kom i säng först vid 3-tiden efter att vi även följde petra hem. Tack för en sjukt trevlig och urmysig lördag kompisar! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar