tisdag 11 november 2014

Tisdagmorgon

Ledig efter en hel helgs arbete på
Ortopeden. 
Tog mig friheten att vakna när min kropp tyckte det passade sig, blev strax innan klockan 9, lagom, utvilad men har ändå större delen av dagen kvar. 
Gjorde mig en grön juice i råsaftcentrifugen; grönkål, äpple, citron, avokado. Egentligen hade jag velat en en bit färsk ingefära i med för lite extra sting men den hade jag visst gjort slut på under förra veckans juicetillverkning. 
Gott blev det i alla fall


Nu har jag gjort mig en kopp grönt te och krupit upp i min läshörna i soffan med kuddar, filtar och en bok för några timmars svävning i bokens värld. Just nu läser jag "En nästan vanlig man" av Buthler och Öhrlund, en otäck historia om tre män som lever i en värld fylld av pengar, champagne, kokain och kvinnor. När de sedan gör upp ett internt poängsystem, en lek, för att vinna mer pengar, spårar allt ur. 
Spännande läsning, helt olikt vad jag brukar läsa, kandke just därför jag är fast. Väntar spänd på att mitt och Henkes paket från Adlibris ska komma med posten, förhoppningsvis idag. 


Har en sovande skönhet på armstödet dessutom


Ha en fin tisdag kära läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar