måndag 27 oktober 2014

Höst

Inte så tokig årstid ändå. Den mysigaste egentligen. Varma gosiga stickade tröjor och strumpor, vackra färger utomhus, te, tända ljus, böcker, filtar, långa promenader, gärna i skogen, svamp, soppor och grytor. Allt detta förknippar jag med hösten.

Jag lever ett stressat liv och det har blivit lite för mycket att hantera. Vägen tillbaka står framför mig. Jag har backat mig själv på flera plan, träningen får inte bli ett tvång och jag slutar att pressar mig själv. Promenader och yoga får duga tills vidare. Det känns skönt. Att släppa taget och lyssna på kroppen innan det är för sent. Började dagen med en långpromenad, blev ca. en mil. Hösten är en perfekt årstid för rekreation, återhämtning, stanna upp en stund. Hämta ny energi. 


Nu sitter jag med en kopp grönt te och reflekterar över livet. Hösten är inte så tokig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar