söndag 19 oktober 2014

Helgen som var

Har varit den lataste på länge. Jetlag efter resan, somnar först vid 3-tiden på natten, vill helst sova till 2 på eftermiddagen. 

Storhandlat mat, så bränner man lätt 1500 spänn. Helt galet vad dyrt det är med "riktig mat". Blir ledsen när jag ser att frysarna för grönsaker minskat till en länga för att kunna ge plats till ytterliggare rader med halvfabrikat. Sjukt. 
Jag menar inte att jag lagar all mat från grunden men till största del så gör jag det. Givetvis kommer det dagar då även jag använder mig av halvfabrikat och jag tycker att det är okej. Men jag skulle inte kunna tänka mig att äta det oftare. Nej jag vill veta vad det är jag stoppar i mig. Men det är ju upp till var och en.
Ja det blev en liten avstickare i inlägget där. 

Ikväll har vi haft middagsgäster hos oss. Bjöd på hel ugnsbakad lax, kokt potatis, citronsås, gröna ärtor och fetaostöverbakade rödbetor. Blev riktigt bra faltiskt, tyckte dock att citronsmaken försvann i såsen, smskade mycket mer vid provsmakning än till maten. Men överlag var det gott. Trevligt om inte annat. 

 Hmm kökslampan ger mig en sjuklig hudton

Var ute och gick i ösregnet med Petra tidigare idag dessutom. Alltid skönt att träffa henne, prata av sig om allt bra och dåligt som surrar i huvudet. 
Nu väntar en ny vecka. Fullspäckad sådan. 
Cellprovtagning, kom ihåg tjejer, det är viktigt att göra dem!!
Hälsoföreläsning med Dr Bo Dettner
Vinlotteri hos Johanna
Hembjudna till Adam och Jessica
Läkarbesök
Fira Margithas födelsedag
Och så fem jobbdagar på det.

Dags att sova nu, ha det fint! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar