måndag 2 juni 2014

Liseberg, bio och födelsedagsfirande

Blev en riktigt fin helg för min del. Skulle gått av på helgledighet i fredagseftermiddag men på grund av brist på nattpersonal fick jag gå hem från jobbat vid lunchtid i fredags för att sedan komma tillbaka för nattarbete. Blev en trevlig natt hur som helst. Lugn, roliga arbetskamrater och det ljusnade redan vid 3-tiden, sommar <3

Liseberg med Henke, Adam och Jessica var planerat på lördag och vi åkte vid 8 på morgonen, min tanke var att sova i bilen men ni kan ju gissa hur det fick med det. Höll mig dock vaken hela dagen, troligtvis p.g.a all adrenalin som pumpade i mig. Slocknade i bilen på väg hem. Frusen och dan var jag med efter dagens blandning av blöt flumeride och kalla vindar i Helix, som för övrigt var totalt awesome!!!! Fruktansvärt lång kö på 1,5 timmar bara, synd.
Blandningen av vatten och kyliga vindar genererade en lätt förkylning, aloe veran verkade inte motstå denna gång, dock är denna förkylning inte i närheten av så jobbiga som jag haft tidigare tack och lov, denna räknar jag bli av med om ett par dagar. Hur som helst, åkte i stort sett allt utan atmosfear, där går min gräns.

Gårdagen bestod av inköp av backpackerryggsäckar som även får följa med upp på andra planerade äventyr som jag kan berätta om senare. Älskar dem!! En svart till henke och en röd till mig, hade egentligen också velat ha en svart men det fanns bara röda i dammodellen. 

Därefter firade vi Åsas födelsedag med fika på toftastrand, lilla Sanna bus fick man dock inte så mycket av, det var med farmor (min mamma) som gällde igår. Otroligt att lilla pyret snart blir två år och storasyster. 

Kvällen bjöd på bio med Petra, såg Maleficent, bättre än väntat, tyckte om den, brukar inte gilla Angelina Jolie men i denna var hon riktigt bra, och rätt snygg t.o.m

Väl hemma började jag och henke se på Game of thrones, återstår att se om vi blir lika fast som alla andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar