tisdag 27 maj 2014

Löning

Alltid lika irriterande att landstinget inte får lön förrens den 27 varje månad. Varför? Väldigt bra fråga. Idag kom den i alla fall, efterlängtad. Satte mig och betalade alla räkningar och satte in på sparkonton direkt så är det gjort. Tragiskt, nu är jag nästan fattig igen, mycket räkningar denna månaden. 

Hur som helst ska vi denna månaden införskaffa oss varsin backpacker ryggsäck inför sommarens tågluff, där ryker en hel del. Och så ser det ut att bli liseberg till helgen med adam och jessica om det är okej väder vilket väderapparna verkar vara oense om. Håller tummarna.

Idag blir det i alla fall Lindas dubbelpass cx/spinning. Därefter planerar jag att lägga mig i solen på uteplatsen och ha det gott, ska göra lite hemmagjort iste tills dess. 
Ikväll blir det sjuksköterskemöte hemma hos Johanna, så mysigt det ska bli, och känns lite lyxigt att faktiskt få gå på möte utanför avdelningen och då faktiskt kunna lyssna utan att vara tvungen att springa iväg och smärtlindra och ta samtal från kommunen, anhöriga m.fl mitt i mötet.

Sen mathandling ikväll. Ekar i kylskåpet. Sen hörde jag att vi skulle provåka mackes och linnéas nya bil, sen biggest loser, jovisst fullt upp. Precis som jag vill ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar