måndag 24 februari 2014

Ett rosa skimmer

Det kunde inte annat än bli en bra dag när dagen välkomnade mig med denna vackra himmel på vägen till jobbet!


Vardagen är så stressad att vi, eller i alla fall jag, ofta glömmer att stanna upp, ta ett djupt andetag av nuet. Det det vackra världen erbjuder oss. Idag var just ett sådant ögonblick, då jag möttes av denna himmel på vägen till jobbet, som jag slungades tillbaka i nuet. Släppte all stress och bara tittade. Tog en bild att kunna gå tillbaka till när jag behöver en nypa lugn. 

Årets första vårdag kom till min hfmstad idag. Solen visade sig, en blå himmel, behaglig temperatur och man kände på något sätt att våren finns i luften. 
Hade suttit inne hela dagen på jobbet, jobbade över, och därefter träning, instängd i en svettig spinningsal. Messade Petra och bad om sällskap för en sen kvällspromenad, behövde få andas in den friska luften, fylla lungorna, skapa ny energi, rensa huvudet och bara vara. Sagt och gjort promenerade vi ca. milen. Så skönt var det. Bästa medicinen mot stress. 

Imorgon är jag ledig, planerar in en yogasekvens, längtar redan, länge sen sist. It's a great day to be alive <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar