tisdag 1 oktober 2013

Morgontabletter

Startar min morgon med några tillskott till frukosten. Kromtabletten är ju som bekant ny sedan igår. Fiskoljetabletterna började jag ta när jag upptäckte hur illa jag började tycka om lax, blev så trött på det, och insåg att jag inte kunde äta makrill så mycket att det täckte upp omega-3 behovet. 
Och en multivitamintablett. Tar ledins komplett av en anledning: innehåller inga sötningsmedel, smakar därför skit innan den sväljs hel men den är äkta. De flesta vitaminer som är i form av brustablett eller sugtabletter innehåller olika former av sötningsmedel, som aspartam, vilket jag undviker i högsta möjliga mån, tänker inte dra upp debatten om sötningsmedel här just nu. 


Fler tabletter har jag inte upptäckt ännu. Men dessa funkar fint för mig, färre förkylningar, piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar