söndag 16 juni 2013

MULTI!!

Har varit på släppet av multi idag! Medleys variant på crossfit, första passet någonsin på mitt gym, och vad tyckte jag då?.... HELT JÄVLA GRYMT!!! Trodde jag skulle dö i första setet, så fruktansvärt jobbigt!!!! Men när man väl tagit sig över den där kanten så blev det bara grymt kul, och fortfarande jobbigt som tusan såklart!

Stationer där man arbetade högintensivt i 1 min, 50sek och slutligen 40 sek. Många övningar med kroppsvikt, burpees, vandrande armhävningar, mountainclimbs osv, och även en del skivstång, sumomarklyft, squats, bänkpress osv.

Instruktören påpekade att detta passet inte är något för nybörjare eftersom det så pass högintensivt och det kräver mycket teknik vilket innebär att det är rätt så hög skaderisk och därför måste man veta vad man gör, och dessutom kunna hålla i tempot, 60, 50, 40 sekunder kanske inte låter så farligt men kan tala om att det var sjukt jobbigt! 
Var så jäkla glad att jag klarade ut passet,  det var nästan svårt att ta sig hem, benen darrade och kroppen var helt slutkörd!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar