söndag 3 februari 2013

Hemmaträning

Kände mig lite lat idag så beslöt mig för att träna styrka hemma istället. Så fram med matta, boll, bänk och vikter som går att skruva isär så att dessa kan användas till flera olika muskelgrupper.

En sak jag tänkt på. Om jag tränar på gymmet, låt oss säga att jag gör 50 squats, sedan gör jag 50 squats hemma en dag. Exakt samma träning. Trots det känns det som att det jag gör på gymmet ger ett bättre resultat. Är det för att gymmet är kopplat till framgång och utveckling som gör att träningen känns mer effektiv där? Jag vet inte. Men det är frustrerande att inte vara lika nöjd efter hemmaträning som efter gymmet.

Jag tränar inte hemma så ofta, faktum är att jag inte minns när det hände senast. Men för de dagar då det tar emot att gå till gymmet och jag bara vill vara hemma så är det skönt att ha lite utrustning. Använder mig av övningar som jag lärt mig på diverse gruppträningspass och övningar jag gör med fria vikter på gymmet. Imorgon är en ny dag och då ska jag springa en halvmil.

Sov gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar