söndag 7 oktober 2012

Linguini

Gårkvällen blev perfekt. Vi åt på en italiensk restaurang i vasastan som hette Linguini. Och jag kan lätt säga att det är den godaste pastan jag ätit i hela mitt liv! Jag åt "Tortelloni al Tartufo" som var pastaknyten fyllda med karl-johansvamp och ricotta i tryffelsås. Till efterrätt blev det kokosglass som serverades i ett kokosnötskal vilket om möjligt var ännu godare än pastarätten!
Personalen var jättetrevlig och servicen utmärkt. Kan starkt rekommendera denna restaurang för alla som har vägarna förbi, och jag kommer definitivt tillbaka nästa gång jag är i stockholm! Skulle gärna ätit den där glassen till frukost om de haft öppet nu.

Därefter gick vi tillbaka till hotellet där vi korkade upp champagnen och kröp ner i ett bad. Resten av kvällen spenderades i morgonrockarna, skönt.

Nu ska vi dra oss ner till frukostbuffén och äta lite innan vi går upp på rummet och lägger oss i sängen igen. Det är det bästa med Elite, på söndagar behöver man inte checka ut förrens vid 18. Sen ska vi äta lunch hos Jo ke och Berit innan vi åker hemmåt, mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar