söndag 12 augusti 2012

Öland och födelsedagsfirande

Vilken dag det blev! Startade med att åka till öland med Petra, gick lite i färjestaden och sen käkade vi lite nere vid havet, mys! Sen blev vi jagade av gertingar, mindre mys.

Därefter åkte vi mot kalmar och hamnade på IKEA, upps! Blev en del köp, lite insatser till skräplådan i hallen, fler korgar till hyllan i sovrummet, en spegel, fotoramar, en hylla osv.
Och efter det in i några klädbutiker, hittade mig ett fint linne på h&m och en svart stor skinnväska på cubus som rymmer mina skolböcker inför sista året (som jag för övrigt inte känner mig alls taggad inför).
Lite glass och sen åkte vi hemåt.

Väl hemma var det dags för födelsedagskalas för mig, fyller egentligen år imon men det är inte lika roligt att fira på en måndag. Fick många fina paket och många presentkort vilket är väldigt uppskattad av mitt nyfunna shoppingintresse!

Pajerna jag gjort gick åt som bara den och tårtan blev bara en liten bit kvar av (som sen tog slut mitt i natten när macke och linnea kom förbi efter kräftskivan och vi tre, storebror adam och jessica delade på resterna). Efter att alla gått hem stannade adam och jessica kvar en stund, satt och pratade och hade det trevligt. Adam och jag fick möjlighet att prata om saker som troligtvis vi båda har behövt prata om. Och vips så var klockan kvart i 3 på natten. Efter att de gick hem bestämde jag mig för att bestiga diskberget bilket bestod av totalt 29 tallrikar, 24 glas, 12 kaffemuggar, sjukt många bestick, två stora salladsskålar, 3 pajformer, 4 dressingskålar, serveringsbestick, två karaffer, och mycket mer. Tre bag-in-box gick åt plus x antal ölburkar.

Vid ca. 4 på natten kom jag i säng. Och idag har jag roat mig med att sätta upp alla nya ikea prylar på sina platser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar