söndag 15 april 2012

Frihet

Eftertentan igår har jag två pluggfria veckor, det firar jag med att läsa något annat än kurslitteratur, fanns några stycken böcker jag velat läsa ett tag men antingen fanns de inte på stadsbiblioteket eller så var de utlånade, och jag har varken tid eller lust att beställa dem från andra bibliotek. Istället slog det mig att bege mig till ungdomsavdelningen och låna candace bushnells senare bok. Ni vet författaren bakom sex and the city. Hon har ju skrivit tonårsböcker om carrie innan sex and the city. Har kommit ca 50 sidor in i boken och det jag tänkt på hittills är: vilket löjligt språk ungdomsböcker har.. I jämförelse med vuxenlitteratur, eller inte minst kurslitteratur. Utöver det ska jag inte yttra mig om böckerna än, det återkommer jag med när jag läst mer.

Och har idag invigt mina emma s produkter. Känner mig rätt lyxig när jag använder dem men doften var ju inget vidare. De luktade tvål. Ni vet sån billig äcklig tvål. Får se vad produkterna har att erbjuda min hy.

Gårkvällen gick bra, tågbiljetter till och från kastrup är fixade!

Kalas hos storebrorsan har också hunnits med, trevligt och godmat dessutom. Längtar tills om två månader <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar