onsdag 18 april 2012

The Carrie Diaries

Har läst ut första delen om Carrie Bradshaw som ung (och läst ungefär en tredjedel av den andra boken). Boken var rätt lättläst och hade väl inget jättefantastiskt språk precis. Men den dög. Efter ungefär halva boken hade jag vant mig vid språket och kunde fokusera på handlingen istället. Handlingen kändes bitvis överdriven men man kunde ändå leva in sig i den och under några tillfällen var jag riktigt förbannad och sen ledsen. Vissa delar kunde jag identifiera mig med Carrie då jag varit med om liknande situation (Tänker inte avslöja handlingen utifall att någon av er tänkt läsa den). Med tanke på att jag läste ut den på tre dagar trots att jag jobbade två av dagarna och var på kalas en dag så var det ingen direkt bortkastad tid. Det var ju ändå rätt kul att veta mer om Carrie även om jag inte såg Sex and the city-karaktären i denna figur, det var som två totalt olika människor. En annan sak jag tänkte på under bokens gång var att jag inte kände igen några karaktärer. De nämns aldrig i serien sedan. Jag enar vad hände med Carries förflutna? Gamla vänner, familj? Kanske får veta mer i andra boken. Jag ska inte prata om den andra boken förrens jag läst ut den egentligen men jag kan säga så mycket som att jag inte gillar att det inte överrensstämmer. I andra filmen får man ju lite snabbt veta hur Carrie träffar Samantha, Miranda och Charlotte. I boken är det på ett helt annat sätt. Dåligt att det inte överrensstämmer. Och förresten tog jag reda på att The Carrie Diaries ska bli tv-serie, tänker definitivt se den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar