torsdag 8 mars 2012

Dag 2 -en dålig vana

Ojdå, har rätt många dåliga vanor. Men för att välja en så kan jag väl ta den med att jag alltid skjuter upp saker. Till exempel räkningar. Jag väntar alltid till i sista minuten innan jag betalar dem för jag vill inte att mina pengar ska försvinna, fast oavsett om jag betalar dem direkt eller sista dagen så är det ju samma summa som försvinner.

En annan dålig vana är att om jag har sår eller sårskorpor någonstans så kan jag ALDRIG sluta pilla! Och när jag pillar så bli ju såret värre eller så river jag upp sårskorpar så att det blir ett nytt sår. Ajja bajja! Så mycket bakterier under naglar dessutom så ökar infektionsrisken.

En tredje dålig vana, eller om man kan kalla det vana, händer ju konstant i alla fall. Jag tappar bort saker, inte minst min iPhone. Ibland letar jag efter sen när jag har den i handen eller fickan. Och jag lägger den på så konstiga ställen ibland. Och härom dagen tappade jag bort min cykel. Visade sig att jag glömt den vid gymmet om hlatt promenerat hem istället.

En annan dålig vana är att jag älskar att sova. Det är det bästa som finns!! Speciellt på morgonen. Just därför kommer jag ofta upp väldigg sent och får istället stressa iväg till skolan.

Ja och många fler dåliga vanor har jag men ska jag skriva alla så blir detta inlägget lika långt som gårdagens!

Dags att sova, natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar