torsdag 2 februari 2012

Tar tag i det akademiska livet

En förmiddag i skolan bestående av trauma och akutsjukvård, därefter sprang jag till lasarettet och lämnade in min ID-bricka eftersom jag sagt upp mig. Därefter kraschade jag i soffan. Är förbannat nu för tiden, skolan har verkligen lyckats dra minsta lilla energi ur kroppen på en. Inte roligt när det ska vara såhär stressigt, vill ta examen nu.

Har nu suttit den senaste timmen med att staka upp mitt liv under våren.
Ska klara ut denna kurs, om jag bara får lite ork till att plocka upp böckerna och börja läsa. Det enda jag vill göra är att träna på förmiddagar och sedan ligga i soffan resten av dagen. Och gärna massa skräpmat utan att gå upp i vikt eller täppa igen kärlen och alla andra hälsorisker dessa underbart goda transfetter medför.
Schemat inför min praktik har kommit, helt okej schema, kommer att jobba tillsammans med en kompis, alltid skönt att ha någon man känner i närheten, kunna bolla tankar osv. Schemat är inskrivet i min kalender. Även schemat inför den vårdvetenskapliga kursen i maj är inskrivet. Nu ska jag bara göra det viktiga; sätta mig in i studieanvisningarna så att jag vet VAD jag ska göra och inte bara när jag ska göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar