fredag 17 februari 2012

Operationsassistent

Spenderade förmiddagen på operationsenheten (kunde inte ta bilder på hur snygg jag var i munskydd och operationsrock). Utbildningen gick ut på att förbereda mig och andra sjuksköterske-studenter inför att vara assistenter på operationer. Vi fick öva på att steriltvätta oss, få på oss sterila rockar och handskar osv. En väldigt snygg (eller..) "mössa" fick vi ha på huvudet för att allt hår skulle täckas samt munskydd.vi fick också testa att hålla i sårhakar, klippa suturer osv. Ska bli kul att få vara med på riktiga operationer sen!
Visserligen har jag ju varit med och tittat på operationer tidigare då jag läste till undersköterska i gymnasiet. Men det är ju skillnad på att titta och hjälpa till.

Nu ska jag sova, imorgon väntar tentaskrivning vilket jag inte känner mig alls förberedd inför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar