måndag 1 augusti 2011

Fantastiska sommar

Har nu haft två fantastiska sommardagar, det är såhär sommaren ska vara!

Gårdagen spenderades med Henke, Per och Josse, vi åkte ner till Karlshamn för sol, bad, besök på en fantastisk fiskrestaurang och glass på glassbåten. På kvällen blev det bio för mig och Josse, såg bridesmaids, den var väl en sån där klassisk komedi, förutsägbar och allt det där men den var rolig, man fick sig några skratt.

Idag har jag hur som helst legat i solen och stekt mig själv i kokosolja större delen av dagen. Jag tillhör en av dem som aldrig blir sådär riktigt brun, spelar ingen roll hur länge och ofta jag ligger och pressar, är alltid vitast på stranden. Så idag blev jag förbannad för det. Mamma köpte då kokosolja till mig istället för ett bättre resultat, och tro det eller ej men det verkar funka, har åtminstone blivit brunare på ryggen, några dagar till så kanske jag också får bli en liten pepparkaka.
Niko och Oksi var självklart med och sprang i trädgården (Solar alltid i mammas och pappas trädgård). Helt plötsligt har Niko klättrat upp i körsbärsträdet, och som den lilla fegis han är så sitter han där och jamar för att man ska ta ner honom, och jag var ju som sagt täckt av kokosolja så Niko blev flottig han med, blev ett litet bad för honom ikväll, alltid lika spännande att bada katter. Oksi skulle ju självklart inte vara sämre, hon klättrade ännu högre upp i trädet.
Senare på eftermiddagen tog jag och Henke en sväng till Grand för lite oskyldig shopping. Nu när jag äntligen fått sommarjobbslön så har jag råd att köpa allt det där jag behöver men inte haft råd att köpa under året. Så det blev en ny värmeskyddande hårspray. Och eftersom Niko tuggad av banden på några BH:ar så blev det nya underkläder, 3 BH:ar och 6 trosor. På min jakt efter nya underkläder råkade jag snubbla in på bikinirean och hittade mig en snygg överdel, nu får det dock vara slutshoppat, man ska ju ha råd att bidra här hemma med.

I veckan blir det en tripp till Öland med Henke, Macke och Linnéa, ska bli skönt att komma iväg några dagar, men först ska det jobbas lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar