torsdag 28 augusti 2014

Hösten för mig

Jag vägrar acceptera hösten innan 1 september!
Jag har mina specifika årstider!
Vinter: december, januari, februari
Vår: mars, april, maj
Sommar: juni, juli, augusti
Höst: september, oktober, november
Punkt slut!

Men trots att det inte är september ännu så kan jag inte förneka att vi närmar oss hösten. Hösten innebär en del vemod för mig, sommaren är slut, en lång period av kyla och mörker närmar sig. Men samtidigt är jag alltid lite pirrig över vad hösten för med sig och den är i smyg en favorit för mig. Jag tycker om årstider, alla har en egen typ av charm och jag ser i stort sett alltid fram emot nya årstider!

Hösten för mig är en mysig årstid, höstmys! Stora stickade koftor, tjocka strumpor, te, hembakat bröd, filtar, tända ljus, filmer, pussel, böcker.
 
Hösten innebär också bokmässan i göteborg, en av årets höjdpunkter. Få åka med henke och hans föräldrar till Göteborg, sveriges mysigaste stad, träffa Sebbe, strosa omkring på bokmässan, föreläsningar av olika författare, uppdatera bokhyllan med ny spännande litteratur. Ta en irish coffee på en kall uteservering med filtar över sig och bara njuta av tiden. 

Hösten har också erbjudit resor vissa år och jag planerar att fortsätta med det. Jag och Henke firar årsdag i oktober, 5 år firar vi i år. En resa i samband med det känns alltid bra. Förra året var vi i London. I år åker vi med Marcus till New York och hälsar på Linnéa. Ser fram emot resan och att få spendera tid med härliga vänner långt bort från verkligheten hemma. Vi ska se en match med New York Rangers, musical på broadway, upptäcka världens bästa stad (hittills högst i topp på min lista). 

Hösten bjuder också på hälsoföreläsning med forever. En hemlig dagstripp för att fira farmors 80-årsdag. Höstig mat vilket enligt mig är: soppor, grytor, svamp, hembakat bröd. 

Så allt jag har att säga egentlugen är: välkommen hösten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar