söndag 20 juli 2014

Resfeber?

Vaknade med en känsla av att vara bakis, lite yr, illamående och konstig känsla i huvudet. Dock inte möjligt att vara bakis, drack ett halvt glas vin och en, förvisso rätt stark, GT hos bernt igår när vi besökte honom och margitha för ett kvällsdopp med macke och linnéa

Sjögård <3

Men kände mig inte full och anser att det var alldeles för lite för att åstadkomma dagens känsla.

Funderade om jag råkat ut för magsjukan men nej, den otäcka åkomman har drabbat mig många gånger förr och den känns inte såhär. 

Så, slutsatsen blir: resfeber! 

Ska bli få fruktansvärt skönt och roligt att få komma iväg med henke på ett litet äventyr. Kommer dock sakna folket här hemma, har aldrig varit hemifrån mer än 1 vecka i taget tidigare. 
Men det känns tryggt att ha familjen och vännerna hemma och att katterna är i goda händer under tiden, tack alla som hjälper till och gör resan möjlig för oss!!

Men trots min längtan att få komma bort känns det lite läskigt, att inte veta vart man ska ta vägen, besöka nya städer, andra språk och nya kulturer på varje destination. Att inte ha tryggheten i att alltid veta vart man ska ta vägen och vad som väntar. Men att trotsa den känslan, att trotsa resfebern, det är det som är livet i min värld, att se mig omkring, resa och uppleva. Jag jobbar för att leva. Och idag väntar det sista arbetspasset innan fyra veckors semester, önska mig lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar