onsdag 7 maj 2014

Helgen som var

Fin helg blev det, liten spontan roadtrip med henke för en gångs skull! Lite pensionärsvarning dock.

Vi åkte ner mot älmhult, på vägen ner körde vi förbi råshult, där Carl von Linné växte upp, tog en kik på hans hus, trevligt

Vidare mot älmhult, in på ikea, den kortaste visit jag någonsin gjort där, skulle köpa mig två vaser och två orkidékvistar



Fortsatte mot markaryd och hamnade på ett urmysigt lantcafé "gräddhyllan" där jag bjöd henke på fika. Satt ute och fikade, inte särskillt varmt men rätt skönt ändå, grönt te med gojibär och chokladbakelse 



Sen var det dags att vända hemmåt och då passerade vi ett.... ÄLGSAFARI! I love it!! Var bara tvungen att tjata in henke där, motvilligt gick han tillslut med på det och gissa vem som tyckte det var roligast? Henke såklart, han riktigt njöt av köra runt och titta på älgarna, och bisonoxar fanns där också att titta på, och såg mitt livs första hackspett på köpet, lättroad var det ja. En snöglob med en älg i fick jag av henke <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar