fredag 17 januari 2014

Nyvaken

Hade en riktigt jobbig dag igår, fattade det inte själv förrens allt kom som en smäll vid 3-tiden. Jag känner att jag inte haft någon semester, att det varit mycket på avdelningen sedan jag började och att jag inte sovit ordentligt på ett tag. 
Satt och pratade med en arbetsvän efter jobbet igår, känns då bra att hon finns, att alla arbetskamrater finns, utan dem hade det inte fungerat på något sätt i detta läskiga yrke. 

Sov fram till halv 12 nästan idag. Tror kroppen behövde det. Känner mig trots det fortfarande helt slut. Tveksam till om jag kommer orka jobba helgen. Men det måste gå, bara att bita ihop, återhämtning får komma senare. Ska försöka ta en vecka semester senare, åka iväg med mamma. Ligga på en strand med fruktiga drinkar i en vecka. 

Tills dess får jag njuta av snön som lagt sig. Förhoppningsvis blir det tillräckligt med snö för att testa på långskidor, och att våren och sommaren sedan blir soliga, lagom varma och sköna och att jag kan utnyttja inlinesen lite mer, trampa växjö runt några gången, få en hyfsat solbränna trots att jag knappt blir brun överhuvudtaget och att semestern blir helt perfekt!

Nu ska jag luncha med mamma och pappa innan det när av till veterinären med niko för lite allmänkontroller


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar