torsdag 9 januari 2014

2013

Jag gjorde aldrig någon sammanfattning av 2012, det var ett tufft år, första halvan bestod av depression och andra halvan av att återhämta mig efter depressionen.
2013 var bättre. Här har ni mitt år.

Januari
Börjar året med i bra form, träningsrutinerna sitter som en smäck, äter bra mat och är allmänt nöjd. Snön ligger vackert på marken.
Får C-uppsatsen och hoppet om examen ljusnar.


Februari
Festar och känner mig för första gången riktigt bekväm i min kropp i en tight liten klänning. Fortsätter träningen som tidigare och testar mig fram i matdjungeln.
Livar upp vardagen genom att prova brudklänningar för skojs skull med Petra

Mars
Har min första praktikperiod på neurologen och trivs jättebra! Åker på en släng vinterkräksjuka. 

April
Ny praktikperiod, måste åka buss för att komma tid, tidiga morgonar tär hårt på mig. Klarade min NKSE (nationell klinisk slutexamination för sjuksköterskor) och examen fanns plötsligt inom räckhåll. Testar att göra egen sushi med bra resultat.

Maj
Sista praktikperioden innan examen. Trivs inte särskillt bra men biter ihop med målet i sikte. 
Springer vårruset ich undrar hela varvet varför 

Juni
Tar äntligen min sjuksköterskeexamen och kandidatexamen efter tre års hårt slit.  Börjar mitt första jobb som sjuksköterska på ortopeden där jag fortfarande är kvar. Sommaren är fantastisk! Mitt hjärta, brorsdottern, fyller ett år!
Okzi föder fem ungar, varav 4 levande och jag blir mormor!

Juli
Kattungarna växer. Jag och petra åker på spontanutflykt till malmö och har sjukt kul. Går på allsång i Linnéparken, äter jordgubbar och dricker rosé på måndagkvällarma

Augusti
Fyller 22 år. Cyklar barncancertrampet. Bokar en spontanresa till London. Jobbar min första natt.

September
Tränar på. Går på kräftskiva. Äten en sjukt god vildsvinsburgare på matmässan. Köper nya möbler och gör om mitt vardagsrum. Min älskling Sidko skadar sig och måste gipsa tassen, flyttar strax därefter och jag känner mig ledsen och ensam, saknar honom! Åker till göteborg och hälsar på sebbe och ida. Går ut lite spontant på gaybar, dansar på bordet och ramlar ner. Går på bokmässan.

Oktober
Åker till London med Henke och firar vår 4-årsdag. Ser Lars Winnerbäck live.
Köper träningsbyxorna jag spanat på länge

November
Jobbig period mellan mig och Henke. Byter hårfärg. Åker till stockholm med Petra och har grymt kul. Deicker champagne och ser rock of ages.
Åker till Göteborg och går på fitnessfestivalen.

December
Första snön faller, blir kaos. Ser Cats på konserthuset med Petra. Henke sätter äntligen en ring på mitt finger och det känns så rätt!
Firar nyår med vänner och känner mig glad över det gångna året.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar