måndag 5 augusti 2013

Växjö runt del 2

Enklare än vi räknat med. När jag cyklade rundan för några år sedan, när jag så otränad man kan bli, var det sjukt tungt att ta sig runt. Men igår gick det som en dans, trots tre stopp och en felkörning i bokhultet var vi hemma igen på under tre timmar, räknade att sjäva cyklingen tog ca. 2 timmar och 20 minuter kanske, med vanliga cyklar. Vet en som körde rundan med racercykel på 1 timma och 13 minuter, nytt mål? Ska bara skaffa en racercykel först..

Hur som helst förberedde vi matlådor med min favoritsallad: rostbiff och bulgursallad med creme fraiche. Bulgur slut, couscous fick vikariera. 

Lagom glad innan vi startade

Första stoppet efter halva vägen, teleborgs slott. Rundan var btw ca 4,1 mil och inte 4,5 som jag hade för mig.
 
Glad att allt går så bra och kroppen känns lätt och träningen gett resultat

Henke påbörjar energipåfyllningen

Mitt fika

Körde resterande 2 mil hem. Ett toalettbesök och blev påbackad av en bil sedan hem
Nöjda med turen

Lite mat, en celsius och sedan blåbär med mjölk fick avsluta turen

Nästa: Helgasjön runt och visingsö runt

Denna vecka börjar adidas tribes dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar