onsdag 31 juli 2013

Bästa tisdagen!

Hade en jättebra dag igår. Började med ett frisörbesök för att färga utväxten, testade en ny frisör idag, på solo, eftersom min vanliga inte hade en ledig tid på evigheter. Var lite nervös över att behöva hitta en nu, har blivit besviken på så många frisörer här i stan tidigare. Men det blev bra, hon var duktig på att färga, kan tänka mig att gå dit fler gånger om inte Linda har tid. Klippte mig dock inte igår så kan inte yttra mig om hur hon var på det planet!


Därefter åkte jag och Petra på en spontan roadtrip till Emporia i malmö! 

Först tänkte vi åka till kalmar, sen ångrade vi oss, då tänkte vi helsingborg, villar bort oss på vägen tid, hamnar i perstorp. Hittar rätt igen och fortsätter. Men på vägen lägger vi om planen och bestämmer malmö istället eftersom vägskyltarna visar malmö, lättare att hitta. Kommer till helsingborg, hmm. Fortsätter mot malmö ändå, och efter många om och men, frågetecken kring avfarter, emporias lokalisation och en bilkö så stod det helt plötsligt "danmark" shit! Sista avfarten för att stanna i sverige!! Kom av vägen och vips så låg emporia där!! Wiho!!


Gick på 7D bio



Åt frozen yoghurt, sjukt gott!


Gick upp på emporias tak och såg öresundsbron långt bort



Shoppade en massa rituals produkter! Älskar den med doften rice milk and cherry blossom. Var inne i två omgångar och handlade. Urmysig butik, lyxiga produkter, sjukt trevlig och hjälpsam personal och man känner sig bara så lyxig och ompysslad där!




Sen var vi inne på sephora, underbara butik!! Så tråkigt att sephora är ganska dyrt i sverige bara, i New York var det mycket billigare!! Köpte inte så mycket, bara en liten handkräm och ett vårdande lipgloss! 



Vacker erbjöd påfyllning av hårvårdsprodukter.
Darling S hade inte så mycket som tilltalade mig i den butiken. Och så sprang vi ju givetvis i fler butiker men rituals var klart favoriten!

Hade allsång i bilen hela vägen hem!

Väl hemma drog jag en runda till kafé deluxe och tog en öl med Sanna och Sanna, mys att sitta och prata en stund. Fick även dela på dem kanelbullarna som inte blivit sålda under dagen, mums!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar